28 Jul 2013

Agar-agar Kering


dah berapa kali raya aku dok terbayangkan agar-agar kering ni...ni kira kudapan versi oldies la ni..kalo aku jalan-jalan cari kat bazar, susah la nak nampak agar-agar ni..kalo ada pun, harga boleh tahan mahalnye...rasa cam tak padan je..so kali ni kira nekad je...search cari resepi..macam-macam version resepi lak yang kluar...entah ye ke tidak ni....at last aku create sendiri resipi yang sesuai ngan aku...tahun ni aku mesti buat sendiri untuk puaskan ati.. ;) setelah mengabiskan kira-kira 3-4 jam masa untuk try & error at last dapat la gak aku menyiapkan first batch ni...harap-harap akan menjadi..bergantung juga pada panas matahari yang terik supaya cepat proses pengeringannye..aku target dalam seminggu kut...dok apartment le katakan...panas mentari amat la terhad ;)

anyway kalo menjadi, nanti aku updatekan rupa dia ye minggu depan...

p/s: itu pun kalo tak diabeskan oleh Hafiz...dia dok mengulang je kat dapo tu...tada bole percaya ini budak..