11 Jul 2011

Langkawi (3)

Bangun pagi-pagi sebab hari ni nak gi sambung berjalan lagi. Semalam masa aku sewa chalet kat Sandy Beach Resort ni, dia kata skali ngan pakej breakfast...so tak yah nak risau mane nak cari tempat makan pagi-pagi nih..pegi ke tempat makan dia dengan harapan ada le buffet seperti yang diberitahu..sampai kat sana, yang ada hanya nasi goreng & mee goreng yang ala-ala nak tak nak je dihidangkan...alahaiiii...ini ke buffet nye...bila ditanya diaorang kata ni je yang tinggal..yang lain dah abis...takkan le tak bajet berapa ramai yang menginap kat situ..kitaorang pun makan le apa yang ada kat situ..alas perut je janji jangan lapar, udah..


dah sudah makan, kita jenjalan tepi laut..relaks n enjoy je...hilang kejap suasana sesak kota dan keje yang melambak kat opis nun..

jom kita jenjalan lagi...kali ni kitaorang nak pegi Makam Mahsuri yang sangat la femes itu..suasana sunyi..tak ramai pelancong yang datang..


lepak kat tangga rumah mahsuri..






melawat kawasan galeri yang menceritakan kisah yang berlaku dizaman Mahsuri, melawat replika rumah Mahsuri, (walaupun diaorang kata replika je, bukan rumah asal, tapi aku rasa tak bes la dok lama2 kat sini...he..he..bab2 dialam misteri ni memang aku tak gemar sket.. )

keluar dari kawasan galeri Mahsuri ni, ada banyak peniaga yang membuat jualan,,kebanyakannya jual minyak gamat le dan berjenis minyak le lagi..

harga bley tahan nih..

laki den dok belek je dari tadi...tapi tak beli apa pun..
lokasi seterusnya dah tentu la kita pegi town dia pulak..pusing2 kat pekan dia takde nampak apa2 yang menarik sangat..so gerak la pegi Haji Ismail Group pulak...tempat wajib pegi ni bila kita kat Langkawi..
apa yang best sangat tu..??

syurga cekelat bila sampai kat sini..

dah try survey kedai lain, kedai ni punya harga cekelat memang terbaekk..
pusing punya pusing dah dekat 2 jam dah aku kat kedai tu...hasben dah tak larat nak follow..dia lepak dalam kereta memantau anak aku yang berdua tu..

dan hasilnya...


lebih RM500 yang aku belanjakan kat situ untuk cekelat saja....walauwehhhh...

sambung lagi..