1 Aug 2011

My Peberet - dulu, kini dan selamanya..


wahhhh..musim raja buah datang lagi...bau nya yang harum tu sungguh mendamaikan jiwa aku..he..he...ramai yang suka makan durian je tapi tak suka ngan bau dia kan..?? tapi tak gitu buat aku...suka makan dan suka jugak ngan bau dia..

mula-mula keluar dulu, eksyen je brader-brader yang jual durian ni..kemain mahal lagi...main timbang je..padahal bukan semua pun sedap..sekarang ni dah berlambak-lambak...amik ko...semalam aku lalu kat Pasar Malam UE3 diaorang main lambak je buah ni atas rumput..dah berlonggok-longgok..satu singgit kut...tak sempat nak usha sebab masa tu dok atas moto ;)

aku buat entry ni, selain dari penghargaan aku untuk buah durian ;)) aku nak share pasal nasib baik aku masa beli durian tu. masa lalu kat tepi jalan area Selayang, aku singgah kat satu stall durian ni la..pilih punya pilih at last aku amik yg harga 3 = RM10. buah boleh tahan besar. abang tu kata dia kasi 7 biji untuk RM20. aku ok je...kejap je aku bley settlekan 7 biji tu...kalau tak abis, kita buat la kuah durian cecah makan ngan roti...ye tak...nyum..nyumm...


tengah brader tu kopek punya kopek, dia dah buka durian yang kat atas nih..aku tak penah makan durian yang kaler camni..brader tu pun cam dah terkejut tengok durian sesat ni..kaler sangat oren dan cantik lar..tak tau la dari jenis apa..dalam sebiji tu cuma ada 4 ulas je..

compare tengok...sangat beza kan antara 2 biji durian nih...rasa dia kemain sedap lagi..sangat lembut dan tekstur sangat halus,,,cukup lemak dan manis dia...ho..ho...sayangnye nak makan...tapi kene makan gaks, kalau tidak akan di rembat oleh si Rafie yang hantu durian, sama cam mak dia ;))