6 Feb 2012

Durian Tekka

boring lak memalam ni....rumah pun sunyi jek...anak-anak dah ikut ayah dia balik kampung...kemas umah sket...buat laundry sket...tetiba rase cam nak makan durian la pulak..lepas siap maghrib aku pun start ronda pasar malam area Selayang...nengok kalo ada durian yang berkenan dihati...hampeh...cam tak best je....kene jalan jauh sket ni...kalo nak cari durian yang tak rugi duit nak beli, aku cadangkan pegi la kat Chow Kit time memalam nih...


gerai peberet aku = gerai yang berhadapan ngan orang berniaga putu bambu..tiap kali beli pun aku beli kat sini je..rase memang puas hati..brader yang jual ni pun, manis mulut je..
D24 = rm12 sekilo, Tekka = rm13, Musang King paling mahal le...rase aku dekat rm30 sekilo..huiii..
aku dah biase beli D24 kat brader ni, so hari ni nak try Tekka pulak....orang kata sedap..cukup lemak manis pahit dia..


huiiii dasat...memang sedap...tak nyesal memalam aku kuar merempit sampai ke Chow Kit..makan 3 ulas dah kenyang..yang lebih tu leh simpan esok ek...aku beli sebiji je..dekat 2 kg...harga = rm21.60
mintak diskaun, dia kurang kan 60 sen jek...hu..hu.....Tekka oh Tekka..