28 Dec 2012

Durian Crepe & Pavlova


nyum..nyum...dah lama dengar pasal 2 jenis makanan ni, at last merasa gak..setelah berminggu-minggu tunggu, akhirnya malam rabu lepas Ani call aku kata dia ada kat KL. kalo aku nak merasa hasil air tangan nye itu, aku kene gi amik malam tu gak sebab pagi esok dia nak balik semula ke Johor. haishhh..nak tak nak kene gi amik gak ni..

durian crepe dijual dengan harga RM10 untuk satu box. dalam dia ada 6 keping crepe yang comei..alahai..2x ngap je abis seketul..he..he..tapi seyes..memang sedap dan tak muak langsung..durian lak dia gunakan yang jenis D24 punye...kulit luar tu macam kuih ketayap tapi yang ni lebih nipis..dan bahagian dalam tu whipped cream dia campur ngan durian..tapi mesti ada sukatan yang betul kan..

pavlova ok la..bahagian bawah tu puff dilapisi ngan whipped cream dan bahagian atas sekali diliputi dengan buah2an..sedap gak tapi rasenye aku lebih suka durian crepe lagi..

rase-rase memang kene cari resepi betul-betul ni...anak-anak aku sume suka..nak beli banyak tak lalu le aku..haish..